Kandidati koji su se prijavili na natječaj za policajce i mlađe inspektore najavili pokretanje tužbi protiv MUP-a ZHŽ-a: "Mene, hrvatskog branitelja nisu primili, ali jesu kandidate s 'one strane zakona"

Ne jenjavaju afere u MUP-u Zapadnohercegovačke županije, a najnovija od njih tiče se natječaja za policajce i mlađe inspektore.

Naime, prije nekoliko dana na adrese mnogih prijavljenih kandidata stigle su odbijenice koji ih isključuju iz daljnjeg postupka, a neki od njih najavljuju slanje žalbi i pokretanje tužbi protiv MUP-a ZHŽ-a zbog sumnji u regularnost provedbe postupka.

Jedan od njih je i mr. oec. Dražen Pehar koji je odlučio progovoriti o natječaju te svoju životnu priču vezanu za MUP ZHŽ-a podijeliti s javnosti. Pehar je dobio odbijenicu u kojoj stoji da je tek 21. na rang listi premda rezultati testiranja nisu javno objavljeni.

Borba s vjetrenjačama

“Naravno da će reći u MUP-u da sam bio 21. kako su mi i napisali, ali tko kaže da je to istina?! Zašto kandidati od početka nemaju uvid u rezultate testiranja? Zašto bi to bila tajna kad su imali i zakonsku obvezu da rezultati moraju biti vidljivi i dostupni svima. Oni to nisu ispoštovali i jasno je da je to prostor za manipulaciju“, kaže o natječaju Dražen Pehar čija Ljubušacima dobro poznata životna priča i loše iskustvo s MUP-om ove županije počinje prije više od deset godina kada je ostao bez posla u MUP-u.

“Neka cijela javnost zna, kad govorim o nezakonitom otpuštanju, da su mene i mog tadašnjeg zapovjednika otpustili, jer smo otkrili organizirani kriminal u policijskim redovima. Nakon toga je krenuo obračun s nama. Najprije su pomogli dvojici lokalnih kriminalaca s podebljim dosjeom da nas tuže i u tome im obilato pomagali. Naravno da na našim sudovima unutar županije nismo postigli ništa gdje smo osuđeni, ali smo na Vrhovnom sudu dokazali svoju nevinost gdje su kazne i poništene, no svejedno smo nezakonito ostali bez posla. Pokušali smo se žaliti i IPTF-u, ali naše žalbe nikad do njega nisu došle jer ih MUP nikad nije proslijedio IPTF-u. Vrhunac nezakonja dogodio se kad smo na žalbu upućenu u zakonskom roku MUP-u, dobili odgovor da se žalba odbija jer ‘nije pravovremena jer je zaprimljena izvan zakonskog roka“, prepričava svoju ‘borbu s vjetrenjačama’ Dražen Pehar prisjećajući se ranih 2000-ih godina kada se sve to događalo.

Kandidati kriminalci

Uvjeren je da su događanja iz tih godina i nebliskost s vladajućim strukturama glavni razlog zbog kojih je je dobio odbijenicu na posljednji natječaj.

“Nije se prilikom ovog natječaja uzimala u obzir činjenica da sam hrvatski branitelj i što po županijskom zakonu o dopunskim pravima hrvatskih branitelja i njihovih obitelji imam prednost prilikom upošljavanja. Moralo se prilikom izbora uzeti u obzir ključna činjenica, a to je da imam višegodišnje radno iskustvo, da sam prošao sve policijske obuke i da je to najveća prednost nad ostalima. Pored toga, instruktor sam međunarodne policije, a certifikat sam dobio od američkog ministarstva pravde“, kazao je.

I pored svih tih prednosti dobio je odbijenicu. No, odbijenicu nije dobilo nekoliko kandidata s ‘one strane zakona’.

“Da stvar bude gora, već se pročulo, a tu sam informaciju dobio i od djelatnika policije, da su na spomenutom natječaju primljeni neki kandidati koji već imaju i kriminalni dosje u policiji, više puta su privođeni i kažnjavani zbog nasilničkog ponašanja, nanošenja teških tjelesnih ozljeda, tuče i sprečavanja službenih osoba prilikom vršenja službenih radnji“, veli Pehar.

Kontaktirali smo MUP ZHŽ-a i na upit o provedbi postupki i sumnji u regularnost dobili šturi odgovor:

“Natječajna procedura za prijem kandidata za pohađanje temeljne policijske obuke, čin policajac i čin mlađi inspektor je u tijeku, te ne možemo komentirati Vaše navode. Poslije svake faze provjere kandidati su pravovremeno u pisanom obliku izviješteni uz pouku o pravnom lijeku (žalbeni postupak). Po okončanju natječajne procedure sukladno zakonu i pravilniku biti će objavljena konačna lista kandidata za pohađanje temeljne policijske obuke“.

Razočaran u natječaj, MUP, sudstvo i komplet sustav s nimalo blistavim pogledom na budućnost, Pehar je prozvao i vjerske vođe.

Pozvao i Crkvu

“Zaprimljenom odbijenicom srušili su se svi moji snovi! Sanjao sam i živio za dan povratka, jer su me prije više godina nezakonito udaljili s posla za kojeg sam se bezbroj puta žrtvovao. Kad se doživi ovakva nepravda i slične nepravde, kojih je za običnog malog čovjeka sve više, čovjek mora stati i zapitati se zašto se to događa. Ljudska i radnička prava nikad se nisu više kršila nego danas i kao vjernik, moram se zapitati gdje je u takvim prilikama Crkva i ljudi koji je vode? Zašto naši svećenicu ne dignu glas u obranu malog čovjeka kojem se na sve strane gaze osnovna prava? Nisu li Crkveni ljudi na to pozvani u svom svećeničkom pozivu?“, pita se Pehar.

Kaže kako od borbe neće odustati, a na odluku će podnijeti žalbu.

“Borit ću se i ne bojim se nikoga. Previše sam dao za ovu kuću da bi se svega lako odrekao. Istina se može zatajiti, ali se ne može sakriti. Snagu crpim u Bogu jer ono što je čovjeku nemoguće Bogu je moguće. Žalit ću se, a ako mi žalbu odbiju moj sljedeći korak će biti drastičan. To sam im rekao otvoreno pa neće moći reći da nisu znali“, poručio je Dražen Pehar.

Milan BebekDnevni list

Objavi komentar

0 Primjedbe