VIDEO: Čuva li vrh policije ZHŽ-a građane ili kriminal?

Ko je bio podrška hercegovačkim kriminalcima u reketiranju tamošnjih poduzetnika? Za emisiju FTV Mreža, emitiranu 23. veljače 2016. svjedoči žrtva napada. Zvučni zapisi razgovora visokih policijskih službenika s kriminalcima - koga štiti MUP ZHŽ, građane ili kriminalce, istražila je Mreža:

Slučaj Gordana Šimunovića

Gordan Šimunović: “Bilo je strašno bio sam oženjen 18 dana. Imao sam neke novce u kući. Radilo se definitivno o klasičnom reketu nisam ni u snu snio da se to meni može dogoditi”

Četrnaest godina je prošlo od kada su Gordana Šimunovića iz Gruda i njegovu tek vjenčanu suprugu mučki napali u njegovoj kući kriminalci, koje policija do danas nije uhvatila. Gordan se uvijek bavio privatnim biznisom i uvijek je imao novaca, zato i jeste, kaže, bio meta kriminalaca.

Gordan Šimunović: “Došao sam kući supruga je prije mene ušla u kuću nju su svezali ja sam došao iza nje. Tu sam se obračunao sa jednim od kriminalaca kojeg sam ozbiljno povrijedio i iz koga je krv kapila, poslije sam se predao i vido da ne mogu se izvući nikako. Njih trojica su navalila na me, udarili me bejzbol palicom, svezali me tvrdo lisicama. Mučenje je trajalo dva i po sata.”

Dva mjeseca poslije toga bio je nepokretan, boreći se za život ..

Gordan Šimunović: “Peglom su me ispeglali što se vidi na fotografijama nožem su mi sjekli glavu, uboli su me nekoliko puta nožem u vrat u leđa u ruku, mučil su me dva i po sata samo tražeći gdje je novac, gdje je novac.”

Tukli su ga dok nije izgubio svijest. Kada se osvjestio njih nije bilo, a na očevid je stigla policija iz uprave Grude. Dokaze su uzeli odmah, foto dokumentaciju, krv, pokidanu skupocjenu ogrlicu…

Gordan Šimunović: “Bio je načelnik krima Boro Leko on je vodio slučaj ispočetka poslije je preuzeo MUP Ljubuški na čelu sa Zdravkom Borasom ”

I šta se desilo sa tim dokazima?

“Pa dokaze su sve uspješno prikrili, za krv su rekli da je boja, ogrlicu su uspješno prodali.”

Godine su prolazile a slučaj je zataškavan. Opstrukcije policije bile su prisutne od starta, tvrdi Šimunović i dodaje da počinitelje policija poznaje.

Gordan Šimunović: “Tražio sam da mi daju zapisnik o izuzetim stvarima, nisam uspio to dobiti, tražio sam od Milenka Madunovića , nikad to nisam uspio dobiti.”

Iz Tužilaštva smo dobili tek šturu informaciju o toku istrage.

Dejan Ružić: “U predmetu Gordana Šimunovića Županijsko tužiteljstvo vodi istragu protiv NN počinitelja ili više njih zbog postojanja osnovane sumnje da postoji kazneno dijelo teško razbojništvo. Tužiteljstvo je predmetene dokaze iz predmeta ustupilo Tužiteljstvu BiH, na njihov zahtjev.”

Veoma čudno jer iz Tužilaštva Bosne i Hercegovine su nam rekli:

“Predmet koji se odnosi na gospodina Šimunovića nije zaprimljen i ne nalazi se u radu u Tužiteljstvu BiH”

Šimunović je i danas ogorčen posebno imenovanjima na čelne pozicije u Ministarstvu.

Gordan Šimunović: “Oni su u sprezi kriminala i njih to ne interesra ja se uopće pitam ko takve ljude drži, ko je taj čovjek, koji takve ljude podržava, ko ih drži su, oni su duboko u kriminalu svi, i Zdravko Boras i Boro Leko i svi oni su radili direktno na zataškavanju mog slučaja, krv su prikrili, ogrlicu su mi uzeli, dio skupocjene ogrlice i odmah prodali, šta ja imam više tu tražit? Kako vrijeme odmiče imam gro saznanja, znam da su sudjelovali 100% u tome.”

Ubojstvo Mladena Palca moglo biti spriječeno?

Nekoliko godina poslije desio se slučaj Mladena Palca , također biznismena iz Gruda kojem su kriminalci na isti način upali u kuću i svirepo ga ubili nakon što im je otkrio gdje mu stoji novac. Istragu je također vodio Boro Leko.

Gordan Šimunović: “Da je provedena istraga za moj slučaj kvalitetno Mladen Palac bi danas bio živ. Mladen Palac. Ubili su ga sa istim potpisom, istim nalogodavcima i dijelom iste ekipe koji su mene napali.”

Dok tužilaštva tragaju, mi smo došli do audio snimaka, koji potvrđuju upravo spregu visokopozicioniranih dužnosnika zapadnohercegovačke policije i kriminalaca. Radi se o presretnutim telefonskim razgovorima poznatih kriminalaca hercegovačkog podzemlja Tomislava Pandžića, koji je u BiH procesuiran i zbog pranja novca, koji trenutno živi u Hrvatskoj te Roberta Iličića osuđivanog narkodilera i osumnjičenog za krivično dijelo terorizam. Oni su bili organizatori nelegalne proizvodnje cigareta u Drinovcima kod Gruda, i nakon što su otkriveni, smišljali su strategiju obrane, uz svesrdnu pomoć pojedinaca iz policijskih struktura u Grudama i Ljubuškom.

Provizija od 2% za Boru Leku?

Na snimcima se između ostalog čuje kako moraju izdvajati i proviziju 2% za Boru Leku tada šefa krim policije PU Grude.

(Robert Iličić): “Problem je to…. Opet će nas Boro čupat tamo…”
(Tomislav Pandžić): “He… Boro!”
(Robert Iličić): “Pribacit 2% i … pribaci…”
(Tomislav Pandžić): “Znam sada… svaki misec dodaj 3880 € kamata… eto šta nam je problem…to nam je problem…. Moramo zagrnuti rukave i … ako bogda da nisu nikakvu tjeralicu”

Iz snimaka se saznaje da su plaćali i veći broj drugih policajaca te kako policija namjerno odradi loše istragu da krivci ne bi bili otkriveni.

(Tomislav Pandžić): “De mi reci ovu stvar. Je li istina da su ovi traljavo odradili to?…”
(Robert Iličić): “Jesu maksimalno traljavo odradili… šta se tiče nekih tih sitnica… ali, nisu oni traljavo odradili, nego je nama netko pomogao da to bude traljavo….”
(Tomislav Pandžić): “Znam sve…”
(Robert Iličić): “E, kad su gori došli slikat, bilo rečeno da uzimaju one znaš… Rekao im čovjek – Ne, samo poslikaj to i biži!”

Tu se može vladati situacijom …

Presretnut je i direktni razgovor Roberta Iličića s Daliborom Marjanovićem tadašjnim zapovjednikom PU Grude, a sadašnjim šefom krim policije u upravi Široki Brijeg.

(Robert Iličić): “Možeš li provjeriti jesu li zvali one naše da rade ono unutra?”
(Dalibor Marjanović): “Ma nije reka bi mi Boro!”
(Robert Iličić): “Ah…”
(Dalibor Marjanović): “Reka bi mi Boro! (Snimatelj govori – Boro se spominje!)”
(Robert Iličić): “Ja…Zvao me ovaj jutros da će oni raditi na tome, pa će vjerojatno zvati ove naše, nemaju oni svojih…”
(Dalibor Marjanović): “To će naši ako bude! Ma ja… To je bolje… znaš”
(Robert Iličić): “Tu se može vladat situacijom!”
(Dalibor Marjanović): “Ma, ja…”

U jednom trenutku Marijanović javlja Iličiću da će oko istrage sve biti uredu.

(Zapovjednik PP Grude Dalibor Marjanović): “Pa meni se čini da će ono raditi, što si ti govorio!”
(Robert Iličić ): “Ja, znam ko će raditi?”
(Dalibor Marjanović): “Naši!”
(Robert Iličić ): “Ovi Borini? Kad će raditi?”
(Dalibor Marjanović): “Sutra meni se čini, nemam napismeno, ali tako…”
(Robert Iličić ): “Dobro! To je dobro! To je dobro!”
(Dalibor Marjanović): “To sam ti htio reć da znaš!”
(Robert Iličić ): “Hvala ti šefe na informaciji, ja ću to onda… Ajmo to uprit da bude u redu…”

U snimcima ima još detalja koji potvrđuju spregu pojedinaca iz policije Zapadnohercegovačkog kanotona i kriminalaca, a slučaj na sudu tapka. Kažu dokaza nema.

Dejan Ružić: “Tužiteljstvo BiH je vodilo istragu protiv Roberta Iličića i drugih zbog osnovane sumnje da su počinili kazneno djelo iz članka 250 kaznenog zakona BiH znači organizirani kriminal i drugih kaznenih djela, znači izvješća o izvršenom odnosno počinjenom kaznenom djelu dostavljeno je Tužiteljstvu Bosne i Hercegovine.”

A iz Tužiteljstva BiH nam kažu:

“Što se tiče upita u vezi tvornice cigareta, Tužiteljstvo BiH ne može davati nikakav komentar na navedeni upit.”

Tražili smo da pred naše kamere stanu svi koji su u našoj priči: Boro Leko, Dalibor Marijanović, Zdravko Boras, Milenko Madunović i Miroslav Galić no, našim kamerama, i ovaj put, ulaz u MUP ZHŽ je bio zabranjen. A kada bi na kraju morali izaći, onda bi, kao i minstar Zdravko Boras, bježali. Uspjeli smo ministra upitati jedino da li uz platu u BiH, prima i mirovinu iz Hrvatske. Negirao je, ali evo potvrde koju smo dobili iz hrvatskog Zavoda za mirovinsko osiguranje:

“Prema podacima koje ste nam dostavili radi se o korisniku mirovine čija se mirovina nalazi u isplati.”

Zdravko Boras: Ministarska plaća, Hrvatska mirovina, vojna invalidnina …

Naš ministar hrvatsku mirovinu prima na adresi u Splitu, Ante Kaštelančića – Podstrana, još od 2007. godine i to blizu 6 hiljada četrsto dvadest kuna. Priblizno 1700 maraka, svaki mjesec uz ministarsku plaću. Uz ovo i podatak da ministar prima i 268 maraka vojne invalidnine u BiH. A uopće ne izgleda da je invalid.

Dok politički vrh HDZ-a šuti, ministar Boras ohraben kako mu sve prolazi je odlučio osvježiti policiju mladim kadrovima pa je raspisao konkurs. Kulminiralo je u narodu, tvrdi naš izvor, kada su se na spisku našli kandidati koji iza sebe imaju kaznena dijela. Mateo Kraljević – sin lokalnog moćnika koji je više puta remetio javni red i mir u Ljubuškom, David Herceg – također sin lokalnog moćnika protiv kojeg postoji i kaznena prijava po više osnova, i druga djeca prijatelja.

Dejan Ružić: “Što se tiče slučaja Herceg Tužiteljstvo je 13.01.2016. godine zaprimilo izvješće o počinjenju kaznenog dijela zbog nasilničkog ponašanja, predmet se treba okončati uskoro, provedene su sve radnje očekuje se odluka tužiteljska uskoro.”

Ko te ljude drži koji rade protiv naroda?

S ovakvim sadašnjima a i budućim policijskim kadrovima teško je očekivati da se 14 godina poslije riješi slučaj Gordana Šimunovića.

I dan danas imate posljedice?

Gordan Šimunović: “Imam zdravstvene velike posljedice zbog toga. Nikad više ne čujem na lijevo uho gdje su me uboli nožem i rasjekli glavu stalno imam zdravstveni problema zbog toga. Ogorčen sam i danima razmišljam … ko te ljude drži koji rade protiv naroda? Mi ih krvavo financiramo a oni rade protiv nas!”

Nakon svega što ste vidjeli i čuli s pravom postavljamo pitanje da li vrh policije Zapadnohercegovačog kantona radi svoju osnovnu zadaću a to je da čuva i štiti građane ili čuva i štiti kriminal, vi zaključite, Nerminka Emrić emisija Mreža, Ljubuški.
FTV

Objavi komentar

1 Primjedbe

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)