Ljubuški dobiva zapadnu obilaznicu

Teretni promet uskoro će u potpunosti biti premješten iz središta općine Ljubuški.

Naime, središte ljubuške općine u skoroj budućnosti trebalo bi se nalaziti među tri kružna toka, koja će omogućiti brži prolazak kroz ovu općinu, te u značajnoj mjeri smanjiti gužvu na gradskim prometnicama. Dva kružna toka već su završena, a gradnja trećeg planirana je u sklopu zapadne obilaznice. Prema riječima načelnika općine Ljubuški Nevenka Barbarića, krajem ove ili početkom iduće godine očekuje se završetak projektne dokumentacije za zapadnu obilaznicu.

Idejno rješenje

“Riječ je o vrlo važnoj prometnici za općinu Ljubuški i vjerujem kako ćemo već iduće godine krenuti u samu investiciju. Radi se o jednom jako lijepom rješenju te bi se u konačnici Ljubuški nalazio među tri kružna toka”, kazao je načelnik Barbarić.

Naglašava kako je već izrađeno idejno rješenje ove obilaznice. "Trasa obilaznice planirana je od novog kružnog toka na Humcu, nastavila bi se rubom plantaže te bi izišla na Vitinsku ulicu, odnosno kod Džajinih kuća, gdje bi se napravio još jedan kružni tok", navodi načelnik Barbarić. Važno je naglasiti kako je projektom obuhvaćena i rasvjeta, kao i izrada nogostupa cijelom dužine obilaznice.

Završetkom istočne obilaznice, gdje su radovi već u tijeku, i realizacijom planirane zapadne napravila bi se i velika šetnica oko Ljubuškog.

Barbarić naglašava kako bi se realizacijom ovog projekta riješio dugogodišnji problem prolaska teretnog prometa kroz samo središte općine jer, realno, za to i nema uvjeta, te bi se dobila mogućnost kvalitetnije regulacije prometa kroz grad.

"Kvalitetnija regulacija prometa kroz samo središte općine podrazumijeva izmjenu jednog dijela ulica, koje su sada dvosmjerne, u jednosmjerne, što bi opet osiguralo dodatna parkirališna mjesta kojih nam sada nedostaje", kaže načelnik općine Ljubuški.

Ideja iz 1972.

Zanimljivo je spomenuti kako je ideja o zapadnoj obilaznici stara gotovo pedeset godina. "Zapadna obilaznica planirana je još 1972., doduš, malo drugačijom trasom nego sada. Tada je bilo planirano da obilaznica prelazi preko Trebižata te da se u sklopu nje gradi novi most, što je sada neizvedivo, ali i nepotrebno", kaže Barbarić.

Ističe kako će zapadna obilaznica biti duga svega kilometar i 700 metara. Predračunska vrijednost je oko 3,5 milijuna KM. "Jasno, tek kad se uradi projektna dokumentacija, imat ćemo preciznije elemente glede potrebnih sredstava", kaže Barbarić. Na pitanje hoće li biti problema s eksproprijacijom, Barbarić navodi kako vjeruje da će se naći rešenje. "Imamo samo jednu spornu lokaciju, pomoćni objekt. Još nismo razgovarali s vlasnikom, ali mislim da ćemo uspjeti postići dogovor. Također, u trasu ulazi i dio tkaonice koji ćemo platiti, plantaže koja je svakako državno zemljište i dio privatnih posjeda gdje su već obavljeni razgovori s vlasnicima", zaključio je Barbarić.

Marija Medić Bošnjak /  Večernji list

Objavi komentar

0 Primjedbe