ROJS: Veleizdajnici su svi oni koji su sudjelovali u dostavljanju dokumentacije HVO-a Bosni i Hercegovini

Jučerašnja Bujica bila je posvećena desetorici pripadnika HVO-a iz Orašja kojima je određen jednomjesečni pritvor, nakon što su u ponedjeljak ujutro uhićeni u svojim domovima. Objavljeni su i dokumenti Državnog odvjetništva RH, iz kojih se vidi tko je dostavljavao dokumentaciju Tužilaštvu Bosne i Hercegovine o slučaju u Orašju, ali i drugim slučajevima protiv pripadnika HVO-a.

Rojs je optužio i dr. Antu Nazora, ravnatelja Hrvatskog memorijalno-dokumentacijskog centra: - General Đuro Matuzović je brigadni general Hrvatske vojske i ovdje se radi o veleizdaji! Veleizdajnici su svi oni koji su sudjelovali u dostavljanju dokumentacije HVO-a Bosni i Hercegovini! Tužilaštvo BiH je prvo tražilo dokumente od Županijskog suda u Zagrebu, koji se proglasio nenadležnim i uputio ih na DORH. Dokumentacija HVO-a nalazila se kod Ante Nazora. Odakle dr. Anti Nazoru preko dvije stotine registratora s podacima o HVO-u?! Dobio ju je ilegalno, dao DORH-u, a DORH Tužilaštvu BiH!

DUEL ROJS - NAZOR

Od kuda Tužilaštvo BiH uopće zna što se nalazi u Dokumentacijskom centru kod Ante Nazora, pa da mogu tražiti točno određene registre – pitao je Rojs i dodao: - Kaže Nazor da je obišao cijelu BiH, a ja sam s puškom u ruci bio na svim položajima, znam svaku kotu. Javio se jednom mom prijatelju i rekao da je 2009. dao 100.000 dokumenata Haagu, od toga 90.000 se odnosilo na HV, a 10.000 na HVO! Tada je predsjednik Vlade bio Ivo Sanader, treba ga pitati tko mu je dao dozvolu za to!

U Bujicu se telefonom javio dr. Ante Nazor: - Zgrožen sam ovime što sam čuo! Netočno je da sam dao 90.000 stranica dokumenata. Gradivo o kojem govori Rojs već je bilo zavedeno i netko je sastavio cijeli popis. Mi smo gradivo preuzeli 2009. godine od Hrvatskog državnog arhiva i već do tada je prema Haagu pušteno preko 100.000 dokumenata, prije nego što je naš Centar to preuzeo. Ništa što smo napravili nismo napravili mimo nadležnosti tijela koja su iznad nas. Neka Rojs pita ljude koji su imali koristi od te dokumentacije i što to gradivo znači obrani generala Praljka. Strašno je što govori Rojs da je to gradivo optužujuće za naše generale, a ja odgovorno tvrdim da kada se cjelovito pogleda, da može pomoći i da optužnice o zapovjednoj odgovornosti ne piju vodu. Među tim dokumentima je i zapovjed Đure Matuzovića da se sa zarobljenicima treba humano postupati i da je HVO kažnjavao ljude koji su nanijeli lakše ozljede zarobljenima.

Na upit je li selektivna primjena dokumentacije od strane Tužilaštva BiH problem, jer da nisu ništa dobili ne bi ni mogli ništa raditi protiv naših časnika, Nazor je odgovorio: - I prije našeg centra 100.000 dokumenata dali su Haagu. Problem jest selektivna primjena.

Na upit zašto su uopće davali bilo kakvu dokumentaciju i tko je to naredio, Nazor odgovara: - Postoje sporazumi temeljem kojih je to učinjeno. Naši ljudi nisu u zatvoru zbog gradiva iz našeg Centra. Vrijeme će to pokazati. Da nema tih dokumenata, ne bi se ni mogli braniti.

Na upit koliko smo mi dobili materijala od Banja Luke ili Sarajeva, Nazor je odgovorio: - To ne znam. Ali mi smo pokušali intervenirati kod bivšeg ministra Miljenića kada smo vidjeli kuda sve ovo vodi. Milanović je na kraju obustavio tu suradnju.

Na upit kada je Milanović odlučio suspendirati suradnju dvaju tužiteljstva, Nazor je rekao: - U lipnju! Na opasku voditelja da je to bilo pri kraju mandata, prošle godine, kada su već sve dokumente dali Bosancima, Nazor kaže: - Pa, da!

Ubacio se i Rojs: - Dokumente su prestali davati kada smo mi iz Generalskog zbora digli frku!

Nazor: - Rojsu su ljudi iz Rame dobro sve objasnili, ja ne znam zašto sada iznosi sve ovo...

Rojs: - Dr. Nazor i ja se dobro znamo, naljutio se na mene prije desetak godina kada mu nisam htio dati dokumentaciju HVO-a! Prije dvije godine jedan njegov djelatnik me tražio da prevezem pun gepek registratora Zbornog područja HVO-a Tomislavgrad u Hrvatsku, na što sam se ja zgrozio i rekao mu da je zapali!

Nazor: - To nije tako!

Rojs: - Oprosti, sad ja pričam, ja sam šutio kada si ti pričao... Stojim iza svega, optužnice protiv Rajića i Kordića nastale su temeljem dokumentacije SIS-a. To je dokumentacija Ive Lučića, koji je na plaći Rusa! Drži ga na vezi Igor Križajev iz ruske ambasade! Što rade naše službe?! Ako se ja sastanem sa stranim službama, neka me odmah strijeljaju! Ja znam što je meni zapovijedio Šušak, da spalim dokumentaciju dva mjeseca prije njegove smrti! Dokumentacija je bila skrivena u Fealu u Širokom Brijegu. A što su napravili pojedinci?! Sakrili su je iza leđa Šušku i danas ona kola... Dio dokumenata je lažiran i naše službe se obraćunavaju s našim ljudima, a neki se na svemu i bogate! Temeljem te dokumentacije se pišu laži!

Nazor: - Ja ne mogu znati za ove zlouporabe, ali kakve to veze ima s mojim Centrom?

Rojs: - Pa tvoj djelatnik je meni na Kupresu rekao da prevezem kombi dokumenata preko granice!

Nazor: - A ja vama sada ne mogu reći tko je to mene zamolio u Hrvatskoj pa da se temeljem toga piše istina o Domovinskom ratu u BiH..

Rojs: - A tko će pisati istinu?! Pored živih sudionika, vi ćete pisati istinu?!

(Duel Rojs – Nazor možete pogledati od 24. do 34. minute emisije...)

ROJS: - Što će nama povijest, ako naši ljudi u Haagu ne budu oslobođeni?! Što će biti s našom šestorokom, od kuda u Haagu preko 9 milijuna dokumenata?! Na ovakav način mi samo činimo zlo!

ROJS: 'ZAPALIO SAM DVA ŠLEPERA DOKUMENATA!'

Na upit što je Rojs učinio s dokumentima HVO-a koje je imao, stigao je britki odgovor: - Ja sam zapalio dva šlepera! Bio sam spona između Šuška, Tuđmana i vrha HVO-a. Zapovijeđeno je da se sva dokumentacija ima uništiti. Šušak je već teško obolio i izvršio sam njegovu zapovijed. Nikakva dokumentacija nije smjela završiti niti u HIS-u, niti kod Nazora!

Osim dokumenata DORH-a, Bujica je jučer objavila i dokumente Tužilaštva BiH, iz kojih se vidi da pod istragom nisu bili samo Hrvati iz Orašja već i Bošnjaci. Od ukupno 28 osoba, uhićeno je samo 10 Hrvata, Božnjaci – ne. Rojs je to komentirao: - Nije se smjelo dopustiti da se privede niti jedan čovjek! I ti Bošnjaci su zajedno s Hrvatima, na području Orašja, Dervente, cijele Posavine, rame uz rame, pod oznakama Hrvatskog vijeća obrane branili slobodnu i nezavisnu hrvatsku državu! Hrvatska država se branila i u Orašju, jer da je palo Orašje, nakon pada Vukovara, što bi bilo sa Županjom, Vinkovcima, Osijekom?! Od Hrvatske nam ne bi ostala kifla, nego koliko vidimo golim okom sa Sljemena!

ROJS: - Zbog toga što sam izgradio cestu Domaljevac – Orašje danas me progoni Petra Parlov iz DORH-a i to traje već godinama, sve je naložio Bajić i oni tvrde da nije hrvatski nacionalni interes graditi ceste Hrvatima u Bosni i Hercegovini! Pa, što oni uopće znaju o tome?! Ništa! Donio sam im dokumente s oznakom državne tajne, gdje se vidi tko mi je naredio da gradim cestu, no to njima, izgleda, ništa ne znači...

Na upit što rade naši političari i zašto se zalažu za ulazak BiH i Srbije u Europsku uniju, a oni nam uhićuju ljude, Rojs je odgovorio: - Naravno da je važnije zaštititi naše ljude, nego da Bosna i Srbija uđu u Uniju! Još je Tuđman govorio da se u Bosni nije branilo samo hrvatstvo, nego strateški interesi Republike Hrvatske. Čast poštenima, ali naši političari moraju odgovoriti na pitanje; jesu li veleizdajnici ili će braniti naše strateške, nacionalne interese?! Nedopustivo je da nas danas s fantomkama na glavama hapse oni koji su bili u kontra rovovima tijekom rata!

PODVALILI PLENKOVIĆU

Bujica je objavila da 'Centar javne bezbednosti' iz Trebinja hapsi naše ljudi u dolini Neretve, 'Centar Bjeljina' hapsi u Posavini, 'Centar Banja Luka' hapsi od Kupresa, preko Mrkonjić Grada, Grahova, Glamoča... Ono što smo oslobodili u ratu, žele nam uzeti u miru. Na području Ljubuškog uhićeno je 20 Hrvata, od toga 10 HOS-ovaca i o tome nitko ne priča... Je li cilj protjerati Hrvate iz Bosne i Hercegovine, zastrašiti ih i uzeti im ono što su obranili u ratu? Rojs odgovara: - Što se čudite tome?! Kada je zamjenik ravnatelja policije bio Milijan Brkić - Vaso došli su mi u pet sati ujutro raditi pretres i tražili su topničke dnevnike. Pa nisu ih tražili da pomognu generalu Anti Gotovini, nego da mu odmognu! Da bude osuđen! Da nađu bilo što protiv njega!

Rojs tvrdi da su hrvatskom premijeru Andreju Plenkoviću podvalili s uhićenjima u Orašju i da su ih namjerno izveli nakon njegova posjeta Sarajevu i Mostaru: - Dragan Čović i svi naši političari u BiH znali su za ove optužnice. Planirali su uhapsiti 13 Hrvata, a ne 10. No, jedan čovjek je umro, drugi je u Hrvatskoj... Birali su tajming. Ovo je izravan udarac na aktualnog predsjednika hrvatske Vlade Plenkovića i na cijelu našu Vladu, državu! Treba nam jedinstvo da bi izašli iz ovoga.

Rojs je na kraju emisije optužio i hrvatske službe: - Hrvatske službe ne rade ništa! Ne samo da su čelnici naših službi prije ovih uhićenja bili u Banja Luci, bili su i u Sarajevu! Nisu dogovarali kako zaštititi naše ljude, nego neke druge stvari... Prema mojim informacijama, dogovarali su medijske napade na premijera Plenkovića.

Rojs je otkrio i tko, prema njegoim informacijama, stoji iza uhićenja u Orašju: - Iza ovih hapšenja stoje srpske službe! Šef BIA-a je bio Aleksandar Đorđević, šef VBA Petar Cvetković, a šef DBA Slavoljub Dabić. Šef VOA-e je Zoran Stojković. Mi smo za vrijeme rata uvijek znali što oni rade i znali smo sve njihove korake, a danas, kada imamo bolje uređaje, ispada da ne znamo ništa! Oni nas slušaju i rasturaju nas. Naše službe ne znaju ništa! Ovo je odrađeno po naređenju Stojkovića.

DOKUMENTE HVO-a ZAGREB JE PREDAO TUŽILAŠTVU BIH! 

Bujica je objavila skandalozne dokumente koji pokazuju neviđene razmjere nacionalne izdaje. Optužnica protiv Hrvata iz Orašja nastala je temeljem lažnog izvještaja tzv. Komiteta za prikupljanje podataka o izvršenim zločinima protiv čovečnosti i međunarodnog prava Savezne Republike Jugoslavije, objavljenog 1997. godine u Beogradu.

Generala Đuru Matuzovića beogradski Komitet je tada proglasio „nositeljem antisrpske, antiarmijske i antijugoslavenske propagande i zagovoronikom nezavisne hrvatske države...“

Optužnicu protiv pripadnika HVO-a iz Orašja četnici su podnijeli u Brčkom još 29. prosinca 1994. godine. Godine 2012. Državno odvjetnišvo Republike Hrvatske je temeljem zahtjetva tužiteljstva BiH, naložilo Hrvatskom državnom arhivu i Hrvatskom memorijalno dokumentacijskom centru da dostave povjerljivu vojnu dokumentaciju vlastima Bosne i Hercegovine. 17. srpnja 2014. SDP-ovo Ministarsvo pravosuđa je zaprimilo zamolbu bosanskog tužiteljstva od 07. srpnja, kojom se moli uvid u hrvatski Državni arhiv.

Nakon toga bosanskim vlastima predani su dokumenti 106. brigade HVO-a, operativne zone Bosanska Posavina. Čelnike Hrvatskog arhiva i Milanovićevu Vladu uopće nije bilo briga što se pripadnicima HVO-a evidentno smješta i što su osumnjičeni za ratni zločin u periodu od svibnja 1992. do sredine 1993., kada se u Općini Orašje hrvatski narod borio za goli opstanak. Osim toga, neki od osumnjičenih su i časnici Hrvatske vojske pa nije jasno kako je naša Vlada, bez obzira na sporazum, dokumentaciju mogla predati drugoj državi. 

CIJELU BUJICU S ROJSOM, OD SRIJEDE 02. STUDENOG 2016. POGLEDAJTE OVDJE:


OSJEČKA TV / Direktno.hr

Objavi komentar

0 Primjedbe