Nakon betonske ceste Šipovača dobila i eko-asfalt

Testiranje izuma iz područja cestovne infrastrukture, koje se održalo na nekoliko lokacija u Šipovači, donijelo je prve rezultate.

Naime, ovih dana su stigli prvi rezultati testiranja eko-asfalta, izuma koji je pretočen u djelo krajem prošle godine kada su asfaltirane makadamske ulice. Da bi ova inovacija bila uspješna, morala se voditi stroga briga o uvjetima koji se trebaju zadovoljiti za postizanje pozitivnog rezultata, a jedan od njih je bio da sloj asfalta bude debljine otanje palačinke, kako bi ga busevi trave što prije pretvorili u eko-asfalt.

Nisu ovo jedini izumi lokalnih stručnjaka cestovne infrastrukture čija su testiranja uspješno provedena u Šipovači u zadnjih nekoliko godina. Podsjećamo, izum betonske ceste sa mnoštvom izbočina, rupa, udubljenja, uzvisenja te ispucale ceste koju čine tisuće kockica već godinama je na snazi u Šipovači.

Mještanima Šipovače ne sviđaju se ovakve inovacije, no stručnjaci su uvjereni da su ovo hvale vrijedni projekti iz više razloga: izbočine, rupe, udubine i uzvisine su planski osmišljene kako bi vozači maksimalno bili koncentrirani na vožnju, te, ako se voze izjutra, kako bi se što prije razbudili, i tako smanjili opasnost od nesreća. Zatim, tisuće kockica omogućava protok vode od površine puta do donjih slojeva što sprječava dugotrajno zadržavanje vode. Pored toga, kockice liče na šahovnicu pa imaju i nacionalno obilježje. Za najnoviji izum eko-asfalt stručnjaci su uvjereni da će biti hit u svijetu. U vrijeme kada se priroda sve više uništava, sve je manje kisika. Iznikla trava iz eko-asfalta proizvodi prijeko potrebne nove količine kisika, a sami eko-asfalt stapa se s okolinom.

Presvlačenje i održavanje puteva ovim izumima trebalo bi biti ekonomski veoma isplativo. Ali, pošto se u ovim slučajevima radilo o patentiranim izumima, ideja je vjerojatno skupo naplaćena.

Primjedbe