Vlatko Radić zvani Van Damme: Pet godina skrivam se od policije jer ne vjerujem splitskom sudu

Na splitskom Županijskom sudu nedavno su nepravomoćno, na ukupno 11 godina zatvora, osuđeni Marko Miloš i Vlatko Radić zvani Van Damme, i to zbog pokušaja teškog ubojstva policajca Branka Budića polovicom srpnja 2007. godine. Milošu je dosuđeno šest, a Radiću pet godina zatvora. U vrijeme kobnog događaja Miloš je tad imao 21, a Radić 25 godina i teretilo ih se da su tog ranog srpanjskog jutra oko 4.30 na raskrižju Kranjčevićeve i Stepinčeve ulice u Splitu razbijali parkiranu zastavu 128, kada je s automobilom stao policajac Budić koji je tada bio izvan službe. Prema presudi, predstavio se kao policajac, no onda ga je Miloš počeo udarati, ispucao je prema njemu dva hica i ranio ga, pored toga ga je drškom pištolja više puta tukao po glavi, a Radić ga je pokušavao pregaziti motociklom i usmrtiti. Sve se to, tvrdila je optužba, događalo zato jer su okrivljeni znali da je Budić policajac.

Razočaran propustima
 
Na prvom suđenju 2009. godine obojica su bila osuđena za nanošenje teških tjelesnih ozljeda. Miloš je tada dobio dvije i pol godine, a Radić godinu i tri mjeseca zatvora. No, 2010. godine Vrhovni sud ukinuo je presudu, a potom su obojica “uhvatili crtu” u susjednu BiH, gdje se nalaze i danas.

Povodom ove najnovije presude prema kojoj je protiv obojice, s obzirom na to da su kazne veće od pet godina, automatski određen istražni zatvor, razgovarali smo s Vlatkom Radićem kojeg u Splitu znaju pod nadimkom Van Damme. S njim smo se susreli na području jednog hercegovačkog gradića gdje ima unajmljen stan i gdje živi sa suprugom i dvoje maloljetne djece.

- Šta ću ti reći, splitskom sudu i općenito pravosuđu ne virujen jer ne postupaju ispravno. Razočaran sam u njih, toliko je propusta napravljeno... Jer ispada da im nije bitno ni kakve dokaze imaš ni jesi li nešto napravija ili nisi, nije im bitno niti ko šta govori, nego se sudi po principu: Kazni budalu!

U ovome za što su mene osudili, iz svih nalaza, iskaza policajaca koji su sve to gledali, iz svega se vidi da ja to nisam napravija. No, ti se svi iskazi odbacuju i kao važeći uzimaju iskazi svjedokinja koje je čak i sudac na prvom suđenju upozoravao da moraju govoriti istinu, a onda su se pravdale da su bile pod šokom. Zanimljivo je da one govore vrlo detaljno, svega se sjećaju što se događalo, ali kad god se postavi neko pitanje koje je bitno za mene kao okrivljenog, e tad se ničeg ne sjećaju - u dahu nam je izgovorio Radić. Ističe da je, u najmanju ruku, dvojben i sam službeni razlog zbog kojeg se policajac Budić tad zaustavio.

- On je kazao da je intervenirao jer smo mi razbijali auto. Prvo, ja uopće nisan bija kraj auta. A tu je i izjava svjedoka kojeg je poslije policija probudila i on je rekao da na autu praktično nije bilo nikakvih oštećenja, samo malo udubljenje. Neka Budić kaže pravu istinu zašto je on tada stao. Ja sam zaključio da je to njima netko u policiji složio priču koju će ispričati. Jer iskazi im se ne podudaraju, po jednom sam ja sidija na motoru, po drugom iskazu nisan, oštećenik kaže da sam ja dotrčao, pa onda da sam se ja zabija u to auto, da smo ga razbijali, da sam ja naletao motorom na njega dva puta. Svjedokinje pak govore drugačije i to nikome nije čudno. Od početka se provlačilo i u postupku i po medijima da je on bio mrcvaren, da smo ga deset puta gazili motorom i tome slično. A onda dođe sudski vještak koji kaže da su njegove ozljede, osim one prostrijelne, lakše ozljede - tvrdi Van Damme. Nastavlja pomalo nepovezano i poprilično uzbuđeno pričati o događaju zbog kojeg je postao bjegunac koji se na MUP-ovoj tjeralici opisuje kao naoružan i opasan.

- Budić mene nije niti vidija na početku svega jer sam ja bio udaljen 50-ak metara. Miloš je bija pijan i nije razbija auto, malo se naslonija, udrija ga je lagano nogom... Onda se zaustavilo auto s tipom i tri ženske i tip je izaša vani i potukao se s malim, a i njegove su ga pratiteljice tukle. Pitanje je jel se Budić predstavija ka policajac? Je đavla! Ja niti u jednom trenutku nisam čuja da je on reka da je policajac. A, i da jesam čuo to, pa šta sam ja to tebi napravija sinko? To šta sam vas iša rastaviti? Jesan ja tebe udrija, jesan, pa di je to di san te udrija? Ja sam tog jutra iša kući voziti pijano dite, Marka, koji je zamalo mene ubija motorom. Skočija je s njega i ja sam mora dizati motor jer san i ja pa, a on je produžija i tu nešto vika kod tog auta, ma pijana posla. Ponavljam, niti u jednom trenutku ja nisan iša na Budića motorom. Moram reći i da nisam znao da Miloš ima pištolj - veli naš sugovornik. Kaže i da su oni tu “upali neplanirano i da su obe strane tu bile pijane”.

- Usprkos svemu što se događa, nisu mi uništili život, normalan sam, Bog mi daje snagu da iden naprid. Meni je sve bolje u životu, idem polako pa di stignem. Pa ne moreš ti mene osudit, a ne zna se zašto, reci brajo zašto mi daješ pet godina, zašto? Meni stavljaju na teret da sam ja mislija njega ubiti. Pa kako znaju šta sam ja mislija, a nema nikakvog traga na njemu da sam ga ja taka motorom. Ja stvarno ništa nisam napravija - uvjerava nas gestikulirajući rukama i potom odgovara na naše pitanje zbog čega je odlučio pobjeći, zašto nije ostao u Splitu i pred sudom dokazao svoju nevinost, ako je to sve tako kako kaže.

- Drugačije je od kad sam ja ode, jesam u bijegu, ali nisam direktno izložen toj farsi. Ja sam došao ovdje na ljeto, nakon presude, totalno sam bija na balunu. Računa sam da ću ići iza lita u zatvor, a onda sam sazna da mogu ostati u BiH jer sam rođen tu. Evo, neka mi sad obećaju da će biti javno suđenje. Pitate me zašto ne dođem na sud i ispričam svoju istinu? Pa zato jer se meni ovo i prije radilo, ja sam tri puta suđen i tri puta oslobođen. Ja sam neosuđivana osoba (tako stoji i u službenoj evidenciji od svibnja ove godine - op.a.).
 
‘Miran sam’
 
Sam sam zatražija da mi se sudi u odsutnosti. Zato jer Miloš nije bija spreman ići u Hrvatsku, a ja da sam došao ne bi počeli suđenje. Iman dvoje dice u Splitu koje ne mogu viditi nikako i teško mi je. I sad ode dvoje dice, podstanari smo, nema posla za nikoga, razvlače me po novinama... Bavim se malo otpadom, radin s prijateljem nešto i tako preživljavamo. Znaš šta, meni su dali pet godina samo zato da se ne bi moga vratiti u Split jer da su mi dali manje, moga bi doći i biti na slobodi do pravomoćnosti.

Provociraju me namjerno da dođem i napravim pizdariju. Ma neću brajo, neću više sebe izlagati. Posta san lukaviji, ja sad sam sebe branim, sam sebi određujem kad će mi biti suđenje i šta će mi raditi. Jesan budala, ali nisan lud. Pa, oni bi mene, da sam osta nakon prve presude, držali tamo dvi, tri godine, Marko ne bi dolazija na suđenja, ja bi trulija tamo u zatvoru ko zna dokad.

Da sam tamo ne bi moga biti toliko pametan jer ne znam ko mi ga zabija. Mogu ti reći da sam nekako miran, sritan sam, nekako sve ide onako kako bi ja tija da ide. Pravda je spora, ali dostižna, samo se za nju triba boriti, triba je istirati brajo. A ja se nekako nadam da će to tako na kraju i biti - zaključio je danas 33-godišnji Radić koji sad čeka odluku Vrhovnog suda koja će mu, kaže, odrediti sudbinu.
 
Slobodna Dalmacija

Objavi komentar

7 Primjedbe

  1. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Komentari ne ovom portalu nisu za svrhu samopromocije i reklamiranja.
      P.S. Kad već spominješ MZ Šipovača-Kašče i njezine aktivnosti zašto isključuješ period od ožujka ove godine do danas u kome se dogodila smjena predsjednika MZ i sumnja vijećnika u pljačku veću od 31 000 KM, poradi čega je angažiran i odvjetnik i navodno pokrenuta tužba za zlouporabu položaja i pljačkanje računa MZ?
      A vi, vijećnici koji ovo čitate i koji pričate o pljački MZ, (a znamo da čitate) da ste u službi naroda davno bi pozvali ZBOR GRAĐANA na kojem bi narodu predstavili i objasnili stanje u MZ...
      No, bez obzira na vaš nemar, vaše politikanstvo i vaše zaobilaženje problema, javnost ima pravo znati pa će tako o događanjima u MZ proteklih godina biti podosta pisanja u narednom periodu.

      Izbriši
  2. Gušiš se u vlastitm smradu kusuru od Čovika!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jeben ti mater smefe jedbo napisi svoje ime

      Izbriši
    2. On ima ime i prezime. Di je tvoje faco. Kad si faca reci mu to pod svojim imenom

      Izbriši
  3. pokusaj brice da od guzice napravi lice=zbor gradjana

    OdgovoriIzbriši
  4. Tako je. Oces trulit na Bilicama dok oni dogovore priču. Vlatko pozdrav iz Splita i Bog te blagoslovio 😉 Brat Đole

    OdgovoriIzbriši
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)