"Djevo, djevo, što mi ljubav kratiš" - sačuvana ljubuška sevdalinka

Za afirmaciju sevdalinki, bisera bošnjačke kulture, posebne zasluge ima češki melograf Ludvik Kuba. On je tokom četiri mjeseca 1893. godine zabilježio u našim krajevima 1127 tekstova pjesama zajedno s notnim zapisima. U Ljubuškom je zabilježio 20 pjesama, od kojih 17 i u drugim mjestima Bosne i Hercegovine, a preostale tri jedino u Ljubuškom. To su „Djevo, djevo, što mi ljubav kratiš…“, „Hasan-aga, jesam li ti draga…“ i „Kad ja pođem na Bimbašu…“

Za Ljubušake je posebno zanimljiva sevdalinka „Djevo, djevo, što mi ljubav kratiš“. Vladoje Bersa, hrvatski skladatelj, objavio je tri različita njena napjeva u svojoj zbirci preko 500 napjeva koje je prikupio u Dalmaciji u toku 1906. i 1907. godine. Pjesma je vjerovatno prenesena iz Dalmacije i uz specifični uticaj ljubuške orijentalne urbane sredine sačuvana kao sevdalinka. Danas se može čuti u interpretaciji dalmatinskih klapa i najboljih bosanskih, hercegovačkih i srpskih pjevača. U Srbiji se pjeva i kao stara gradska pjesma. Razlike u originalnom Kubinom tekstu i tekstu pojedinih pjevača nimalo ne umanjuju njenu ljepotu. Pjevali su je nedostižni Zaim Imamović, Safet Isović, Meho Puzić, a od poznatih sastava „Mostar Sevdah Reunion“.

„Djevo, djevo, što mi ljubav kratiš“mogla bi biti jedina sačuvana ljubuška sevdalinka.

Originalni tekst iz Kubine zbirke (redni broj 298):

298.

„Djevo, djevo, što mi ljubav kratiš,

što mi ljubav za ljubav ne vratiš,

što mi ljubav za ljubav ne vratiš

Djevo djevo, što mi ljubav kratiš,

što mi ljubav za ljubav ne vratiš,

već ubijaš moje srce bolno

kojeno je za tobom nevoljno.

Tri sam ljeta za tobom hodio

i veselja mnogo provodio,

a sad su me stigle gorke muke,

jer me tvoje već ne grle ruke.

Zašto si ti mene ostavila

kad za tobom moje srce vene?

Nevjernice, stignuće te tuga

ako gledaš od men’ boljeg druga.“


Tekst u izvođenju Zaima Imamovića ( na CD-u, u prilogu):

Djevo, djevo, sto mi ljubav kratiš

Djevo, djevo, što mi ljubav kratiš

što mi ljubav, slatka djevo,

za ljubav ne vratiš.

Djevo, djevo, ubila te tuga

zar od mene, slatka djevo,

tražiš boljeg druga.

Djevo, djevo, ubila te tama

zar bi mogla, slatka djevo,

ostavit’ me sama.

Kuba Ludvik., Pjesme i napjevi iz Bosne i Hercegovine., Drugo izdanje, Svjetlost, Sarajevo 1984.

Bersa Vladoje., Zbirka narodnih popjevaka (iz Dalmacije)., Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zagreb 1944.

Ljubusaci.com

Objavi komentar

0 Primjedbe