Roso kažnjen zbog hrvatskog povijesnog pozdrava

Pravomoćnom presudom Visokog prekršajnog suda, koju je objavio Jutarnji list, pjevač je kažnjen jer je na početku pjesme 'Boja Čavoglave' uzviknuo pozdrav 'Za dom spremni'

Presuda navodi da je pozdrav 'Za dom' i 'Za dom spremni' korišten i kao službeni pozdrav ustaškog pokreta NDH koji je nastao od fašizma i koji je utemeljen na rasizmu i time simbolizira mržnju prema ljudima različite rase, vjerskog i etničkog identiteta, prenose 24sata.hr.

- Bez obzira na žalbene navode da je otpjevao pjesmu na način kako je ista objavljena u izvornom tekstu pjesme ‘Bojna Čavoglave’ i koja je objavljena u Službi zaštite autorskih muzičkih prava Hrvatskog društva skladatelja, okrivljenik je mogao i trebao biti svjestan mogućeg negativnog utjecaja izvikivanja ovog izraza i trebao se suzdržati od takvog ponašanja - navodi se u obrazloženju koje potpisuje predsjednik tročlanog sudskog vijeća Siniša Senjanović.

Uz to se dodaje i kako činjenica da je ovaj pozdrav dio autorskog djela ne mijenja činjenicu da simbolizira mržnju prema ljudima drugačije vjerske i etničke pripadnosti, manifestaciju rasističke ideologije kao i podcjenjivanje žrtava zločina protiv čovječnosti, te da je protivan odredbi članka 39 Ustava RH koji zabranjuje svako pozivanje ili poticanje na nacionalnu, rasnu ili vjersku mržnju, ili bilo koji oblik nesnošljivosti.

No presudom je kažnjen makarski pjevač Mario Roso, koji je Thompsonovu pjesmu i pozdrav izveo na proslavi Oluje u Makarskoj prije četiri godine. O svemu je tada pisala Makarska kronika, a Općinsko državno odvjetništvo je pokrenulo postupak, nakon kojeg je Roso i dobio novčanu kaznu. Kako se on žalio, postupak je došao na Visoki prekršajni sud koji mu je žalbu odbio i potvrdio raniju odluku od 765 kuna kazne i 200 kuna sudskih troškova. 

Jutarnji navodi i kako se još čeka odluka istog suda nakon žalbe šibenske policije na Thompsonovo izvikivanje istog pokliča.

Roso o svemu za Jutarnji list kaže:"Platio sam kaznu, nije da me ona nešto financijski potresla, ali sam ljut. Ljut sam jer su me kaznili ni zbog čega. Ja osobno ne mislim da je to uvredljiv pozdrav, ali sada ne znam kako se ponašati. Pjevao sam je i ove godine na obljetnici Oluje, ali bez pozdrava. Neka kažu je li ta pjesma zabranjena ili nije. Ili neka kažu da je ne smijem izvoditi ja, a Thompson smije".

Pojasnio je i kako ta pjesma nije na njegovu repertoaru jer on pjeva o suncu, moru i Dalmaciji po ribarskim feštama. Ovu je, kaže, 2015. otpjevao po narudžbi organizatora, Mjesnog odbora Rapac-Zelenka.

"Tu pjesmu sam otpjevao 2015. na traženje svećenika, gvardijana, onog istog koji se ove godine slikao s Plenkovićem u Sinju. On je poželio, a ja sam otpjevao", kazao je pjevač Mario Roso.

24sata.hr / Jutarnji list

Objavi komentar

0 Primjedbe