I LJUBUŠACI ZA PROSVJED SPREMNI: U siječnju prosvjed zbog neizgradnje tunela Ravča - Drvenik

Po kojim kriterijima je tunel Kozjak važniji od tunela Ravča-Drvenik koji povezuje srednjodalmatinske otoke i južno makarsko primorje s autocestom A1? - otvoreno pita Ante Pranić, gradonačelnik Vrgorca.

Iduće njegovo pitanje koje je objavio na Facebooku je još zanimljivije:

- S obzirom na najavu gradnje tunela Kozjak, koji, usprkos izostanku dokumentacije, ponovno preskače naš tunel Ravča-Drvenik koji ima znatno više važeće dokumentacije, na isti način kako je to učinio tunel Sveti Ilija 2008. godine, imamo li snage za jedan opći siječanjski prosvjed u Vrgorcu ili ćemo šutke sve promatrat?

Gradnja tunela u Dalmaciji očito je novi predmet spora Mosta i HDZ-a. Pranić je mostovac, a glavni zagovarač tunela Kozjak je HDZ-ov župan Blaženko Boban, prenosi Dalmatinski portal.

Evo što je još Pranić objavio:

- Župan najavljuje projekt tunela kroz Kozjak iako su istekle sve lokacijske dozvole i studije utjecaja na okoliš. Građevinska dozvola za 18 mjeseci? A javni uvidi, studije utjecaja na okoliš, usklađenja s prostornim planovima? Splitu je potrebno prometno rasterećenje posebno prometa koji ide prema našim otocima, a ne dodatno gušenje. Umjesto da se krene u značajniju aktivaciju druge najvažnije trajektne luke u našoj županiji (luka Drvenik) opet se strateški srlja bez dugoročnog strateškog promišljanja. Ništa čudno, navikli smo na politiku 'danas-sutra'. Zašto je centar Splita ljeti blokiran? Zato što se značajno nije aktivirala druga važna trajekna luka. Tunel Ravča-Drvenik povezuje trajektnu luku Drvenik direktno s autocestom A1 (čvor Ravča). Veliki dio prometa prema srednjodalmatinskim otocima se može odvijati preko trajektne luke Drvenik i umjesto da se ide u realizaciju tog projekta koji ima pravomoćnu lokacijsku dozvolu i gotovu studiju utjecaja na okoliš opet se srlja bez strateškog promišljanja. Zamislimo samo efekt na turistički potencijal ovog dijela naše županije, od Makarskog primorja, Zabiokovlja do istočnog dijela otoka Hvara koji stoji uspavan kao dragulj. Župan najavljuje tunel kroz Kozjak kao poveznicu Zagore i obale, a tunel Ravča-Drvenik povezuje Zagoru, obalu i otoke. Ima dodatnu i međudržavnu komponentu zbog blizine križanja koridora autocesta Vc i naše A1. Dva puta smo očito izigrani od strane Vlade i Splitsko-dalmatinske županije koja uporno bez ikakve prometne strategije gura projekte kako kome padne na pamet. Ovaj put mi nećemo čekati. U suradnji s načelnikom Gradca sredinom siječnja dogovorili smo paljenje bagere o svome trošku na dionici tunela Ravča-Drvenik, svak sa svoje strane Biokova. Naravno da ćemo pozvati sve medije jer dosta smo šutjeli i dosta smo bili prevareni. Ako neće Vlada i Županija, počet ćemo mi kopati.

Općina Gradac se pridružuje inicijativi gradonačelnika Vrgorca Ante Pranića zbog toga što se tunelu Kozjak daje prednost u odnosu na Ravča - Drvenik.

- Sredinom prvog mjeseca sudjelujemo u prosvjedu na kojem ćemo tražiti izgradnju tunela Ravča - Drvenik, kojeg se stalno zaobilazi. U suradnji s Gradom Vrgorcem dogovorili smo i da palimo bagere i počinjemo sa simboličkim bušenjem s obe strane Biokova – poručili su iz te općine na čijem je čelu mladi SDP-ovac Matko Burić.

Dodali su da to ne znači da su protiv tunela Kozjak, no kažu da ne mogu šutke gledati preskakanje.

- Naš tunel ima više dokumentacije, više ekonomske isplativosti te je dulje u strateškim planovima od bilo kojeg drugog većeg infrastrukturnog projekta u županiji - kazali su, te zaključili:

- Dosta je obmana i zanemarivanja, tunel Ravča - Drvenik, koji je od izuzetne gospodarske važnosti za našu općinu, mora proći!



Objavi komentar

0 Primjedbe