DI SU PARE? Građanima oteli preko 8 milijardi, a sad nema ni za krpljenje rupa!

Na osnovu prikupljenog novca od 2009. godine po osnovu trošarina i cestarina na gorivo BiH je mogla da izgradi preko 600 kilometara autocesta.

Umjesto toga dobili smo samo 200 kilometara autocesta, od čega je skoro svaki izgrađeni kilometar plaćen najmanje dvostruko od tržišne cijene, piše Buka, prenosi Šipovača Portal.

I gdje su onda pare?

Do sada je prema procijenama ekonomista na osnovu trošarina i cestarina na gorivo u prethodnih 10 godina prikupljeno preko 8 milijardi KM.

Iako nas političari godinama uvjeravaju da se ne može utvrditi gdje su prikupljena sredstva od trošarina i kako je potrebno uspostaviti neka povjerenstva, u kojima bi sjedili ti isti poličari, koja bi radila godinama, potrošila ogroman proračunski novac za sjednice, postoje svjesni stručnjaci koji su do ovih podataka došli za kratko vrijeme. 

Tako je ekonomski analitičar Faruk Hadžić, kako kaže, da bi olakšao posao političarima, a i uštedio budžetski novac, objavio točne podatke o prikupljenim sredstvima od trošarina od 2009. godine, kao i gdje su usmjerena.

On je došao do podataka da je zaključno sa 2018. godinom u BiH prikupljeno preko 8 milijardi KM.

"Od ovih sredstava, namjenski u cestogradnju je usmjeren samo dio koji se odnosi od cestarina za autoceste. Ostalo je sve završilo u proračunu. Do 2018. godine namjenski je umjereno samo 1,1 milijarda KM, dok je nenamjenski u proračune plasirano gotovo 6 milijardi KM. A onda su nam ponovno uveli nove trošarine, kao da sve ovo nije bilo dovoljno", pojasnio je Hadžić.

On je na ilustrativan način i objasnio šta smo mogli izgraditi sa ovim novcem.

"Sa ovim namjenskim sredstvima za autoceste, u istom razdoblju je izgrađeno ili se završava oko 130 km autocesta. Sa ovih dodatnih 6 milijardi smo mogli izgraditi najmanje 600 km autocesta", rekao je Hadžić i naveo primjere:

➡ Završiti ostatak Vc koridora (oko 220 km)
➡ Izgraditi autocestu Žepče - Tuzla - Brčko
➡ Izgraditi autocestu Banja Luka - Prijedor
➡ Izgraditi brzu cestu do Neuma
➡ Izgraditi brzu cestu Travnik - Lašvanska petlja
➡ Izgraditi brzu cestu Široki Brijeg - Mostar

Odnosno, da su oni koji su trebali radili svoj posao i investirali novac uzet od građana putem trošarina na izgradnju cesta, kako je to predviđeno, BiH bi danas bila premrežena autocestama i brzim cestama i izgledala bi OVAKO:



Umjesto toga, pare od trošarina su se slijevale u proračunsku potrošnju i sa njima su se financirali razni projekti od interesa za pojedince, kao i plaće u prenagomilanom državnom aparatu, pa BiH danas izgleda OVAKO:


"Investiranjem ovog novca mogli smo investirati godišnje oko 700 milijuna KM, samo po ovoj osnovi imati stopu rasta GDP-a 6%, zaposliti desetine tisuća ljudi i zadržati na taj način veliki dio našeg stanovništva, koji upravo zbog ovakvih stvari otišao trajno van BiH", rekao je Hadžić.

On je prokomentirao i da je prošle godine kada su uvedene dodatne trošarine, upozorio da će one samo uzeti novac iz džepova građana, a da cestogradnju neće pokrenuti, navodi Buka.

I bio je u pravu!

"Dok nas proračunske patriote uvjeravaju da novca za cestogradnju nema i da se moramo zaduživati i podizati kredite (koje ne znam tko će vraćati, jer nas je sve manje zbog iseljavanja), treba opet napomenuti da samo po osnovu cestarina i trošarina na gorivo godišnje se ubere MILIJARDA KM, koje idu u proračune.

Objavi komentar

0 Primjedbe