IZBORNA PJESMA - by: ŠUPLJA STINA

Šipovača je od davnina najparlamentarnije selo na ovim prostorima - kol'ko ljudi, tol'ko ćudi. Ne postoji stranka koja nema svoga fana, pa je u to ime megapopularna Šuplja Stina prije nekoliko godina objavila hit koji govori o zbivanjima u selu prije, za vrijeme i nakon izbora. U njemu se govori o vrbovanju, podmićivanju, prevarama i o svemu što dođe uz to kad su izbori u pitanju.

Taj hit se probio na sam vrh predizbornih glazbenih ljestvica u zapadnoj Hercegovini, ali je i izazvao mnoštvo reakcija nezadovoljnika.

Nego brte, da ne duljim vele, evo Vam pjesme cijele - najpopularnijeg predizbornog hita na ovim područjima.

IZBORI SU SAD NA DJELU, IZBORI SU I U MOM SELU

Izbori su u državi, sve će cvasti biraju se tijela vlasti. Izbori su sad na djelu, izbori su i u mom selu. I kod nas se vodi trka tko će biti dio općinskog brka!

Nedjelja je, zadnji vlak je kren'o, sve se stranke bore al' pošteno. Predizborni skupovi u tijeku,sve redom su plakati da se na njih svrati. HDZ ima svoga člana iz naroda odabrana Ivu Miru Jovića , a HSP druga srića ima svog Jurišića. Te ostali, a ima ih mnogo ,tko bi ih sve nabrojit mogo. A još jedan stvorit ce užitak on pripada stranci RADOM ZA BOLJITAK. U toj stranci sa Širokog Briga jedan čovik visoko je stiga. On je vješt radišan i marljiv, zacrta je plan ostvariv. Opisat ću ja njega na djelu i kako je proša u mom selu.

Šipovača puna drača i kupina ovo nije prošlo od davnina. Desilo se pa neka se znade,pojedinci kako rade i kako se bore da bi prošli sveopće izbore.

Ovo cujem od jednog jarana nepošteno igra jedna strana, ja na papir to prenesoh tko je za glas jeo meso. Svima nam je jasno rode da se mutne rađe vode. Tko ih tjera živjela mu vjera. Naša STRINA Bog je potkripija dobrim zdravljem, duševnim spasenjem i velikim otkupljenjem.

Dakle da nedužim vele držimo se strine DANIJELE i vidjet ćemo koliko je strina mila, sposobna i čila. Što se tiče njezinih metoda malo tko je takvim putem hoda, a uspješna ko Danijela jos se takva nije srela!! I prava je šteta sto se takva našim putem šeta. Ta uzdanica nada uveliko je za grada. I đava bi od nje bježa kad vidi kolika je njena mreža, a jača je od države cijele držimo se naše DANIJELE.

Da vidite braćo moja mila kako li je plan podjelila i kako je ranim jutrom lovila u mutnom. Zove Dana stožer cijeli i ovako im zadatke dijeli- slušajte podanici moji ovako vam selo stoji - BOJA vam je Šipovača mala , meni je Velika na piku u njoj imam složeniju sliku. A VELJA bit ce sad u školi on nek vidi tko nas slidi i nek javi tko je pravi, a TOMAN i GOGA dio su ti od stozera moga. Neka zovu svakog redom nemoj da im bude žao nek pitaju jeli glasovao. A da rečem to se priznat mora TOMAN nije glasovao do ovih izbora, niti je moj rode gaza u političke vode. A sad ima zaduženja, stvar njegova uveliko se mjenja. Jos DANICA ima rodu MATU svoju ruku desnu i on vam je začinija pjesmu. I on želi glasovati ali težak peh ga prati,i ako niste znali osobna mu fali. DANICA sa MATOM u LJubuški kreće glas ti MATIN propast neće. Mora rođo do Mupa da svrati,oni će mu papir dati pa će rođo glasovati. TOMAN ti je šofer stari,on je u žutom Passatu u LJubuški otra MATU. Glas za DANU puno vrijedi njena stranka mora da pobjedi. Kad je rođo po taj papir skaka na red dode i VILKA I JAKA.Svi imaju veliki užitak svi za stranku RADOM ZA BOLJITAK!

Strina DANA lakša je od pera čudan vjetar sve dalje je tjera. On ti puše po Klobuku,strina vice po komšiluku: " Kume DRAGO evo mene nemoj da ti duša pati jer ćes meni svoj glas dati, a za uzvrat,bilo gluvo, tebi stiže meso suvo. Stiže meso od gudina,pouzdaj se ume tu na vrata drgi kume!" Ode MANDA ode DRAGO da obave dužnost prvog reda, a strina ih zadovoljno gleda. Ode DANA do Perića kuće da vidi jeli to moguće da i kod nje ako smije glas za sebe da dobije. Nađe ŠPERKU ispred bila dvora i DANA je obrađivat mora:"ŠPERKO moja siva ženo vidiš da je sve rečeno,u tebe su četiri glasa,daj ih meni radi spasa. A za uzvrat sto ceš tako radit dobro ću te ja nagradit. ŠPERKO draga ne šalim se - ovaj put nagrada je teleći but. A on valja za kuvat i peći, ništa navo nemaš reći." "Ništa navo nemoguti znati ja ću vidit kad se PERO vrati."

Ima DANA u ovome sreće , LAVTULJA se putem kreće. A DANICA prid nju dođe i govorit odma pode: "Faljen Isus ti LAVTULJO mila kako si, jesi li se umorila?" "Ima svašta moja DANO ,lizem puten i kasno i rano. Noge su mi ko olovo teške najteže mi odat pješke." "Čuj LAVTULJO sat ti DANA zbori,izbori su tu u školi ,gori ti otiđi,zrilo stasaj i za moju stranku glasaj.A nagrada ide tako mi se čini, dobiješ je u slanini.Ta slanina valja i sirova i kuvana slušaj sta ti kaže DANA,ova ti je lipa rada panceta je od pršuta slađa." "Dobro DANO kad je tako glasat ćemo lako." I LAPTULJA na nagovor DANE uz bok stranke stane iz računa a panceta bilja od sapuna,pa LAPTULJA stara Dani prigovara: "Oj DANICE tvoga ti zivota jeli tebe to sramota,jedno radis drugo kažeš da mene staru lažes? DANE mila,slanina je kao sapun bila,s njom se moze mazat ručna pila." A DANICA LAVTULJI se smješka: "Svugdi može biti greška."

Ode DANA do TOMANA da pogleda jeli sve u špuri,ona cestom žuri,koga sretne njemu aber daje od glasova teško odustaje. Došla TOMI pa mu zbori,dije MIĆO, pod nogan mu gori a mi znamo i nije nam žao koliko je MIĆO s DANOM ratovao. Svašta joj je učinija, s njom se svađa,s njom bija. Pritija joj otvoreno da će visit - i to je pošteno, a nu sad draga Gospe triba glas za strinu da prospe. Ej živote pun si iznenađenja, zašto MIĆO strane mjenja. Stigao je u ulicu slijepu sada služi svoju strinu lijepu. Neka vala,guzica mu obraz osvitlala. Ode TOMAN doma,nađe MIĆU i zajedno braća rade da glas MIĆIN strini dade. Na posao MIĆO stasa, on i nezna za koga je glasa,ali kad je kući stiga veselo je oči diga -kad nasred stola svoga vidi paket krmeđi noga. Zahvalan je i strini i stranci kao rođenoj majci. "Fala strina i tebi i bratu nije lonac na drugome katu. U njemu su noge, voda ključa, MIĆO Će da ruča."

A DANICA neumorno selom hodi i glasove sebi vodi. Stigla DANA i do VEŠE da i njemu glas odnese,da posluša ružu bijelu - našu DANIJELU. "Slušaj VEŠO za glas imaš suvo meso. Brzo uči i odluči." "Ništa DANO ti si sitna riba neću glasat,meso mi netriba." Ovako joj VEŠO veli- "Sa kapije mi DANO seli." "Dobro rode." - DANA kući ode. Naša strina sve se putem nina i evo joj duše tanke baš u Paunović RANKE. "Da si zdravo moj komšija RANKO,malo sjedi čuj što DANA besjedi. Svoj glas dat ćes meni,ovako ćes radit DANA će te pošteno nagradit. Čim glas zame tvoj pane i tebi će da se svane. Hoce komšo svega mi na svijetu suvo meso stiže u paketu." Hoću DANO vira ti je tvrda samo nek se meso mrda. Dije ZDENKO ruku čisti i njemu su uvjeti isti." Vidi ZDENA šta se sprema on pristaje druge mu nema.

Ode strina sad kod BRANKE da i njemu lupi te uvjete tanke,uspjela je strina,istina je čista i BRANKO je prista. A strina se kući vrati Gojičevu MIRU zvati:"MIRE moja,moj anđele bijeli znašli da se danas zame glas dijeli,pristajes li svetoga ti pana meni pomoć ovog dana?" "Ne DANICE bona (viče MIRA preko telefona), hvala i ti meni dosad glas nisi dala." "Hvala MIRO oprosti na smetnji cjeli dan sam provela u šetnji,ostaj zbogom i u zdravlju budi kad ti nećeš hoce drugi ljudi."

Došla strina pa račune pravi - 40 ih nabraja u glavi. "Dosta bit ću i ja zadovoljna žena za glasove bitka dobivena,nek mještani moji žive dodaj MATE gajbu pive , nemoj ništa žalit pobjeda se mora zalit!" Pije MATE i ostali sumještani nazdravljaju strini DANI. "Sto godina poživi nam DANO - mi za bolje sad neznamo. Piti pivu pravi je užitak i glas dati stranci RADOM ZA BOLJITAK i dobiti mesa suva. DANICE Bog te čuva, sve ostalo nek život trsi ima mesa nek se lonac mrsi."

Ne propuštaj pjesmo ništa - Perić nije prista. PERO Perić kad je doma stiga do oblaka viku diga: "Crna ženo ti si puna mana,kakav izbor kakva DANA ! Neću posla imat s takvom rađom,dan ću ovaj završiti svađom. Neću glasat i ne broji vele da mi daju cilo tele!" Ode PERO i viče na sav glas:"Šta ja imam od vas, ljutit me neko mora zbog ovih izbora. Đavlu izbori i njihova slika, đavlu cila politika." Ode PERO u Veneciju kafanu na Veljačkom polju, za izbore izgubija volju.

A MIĆE mi je žao - on je nisko pao. I kroz kud je prošao svakome je on reka:"Paket nogu mene čeka. Po loncu se muvaju al se slabo kuvaju,zvone,ječe a u usta neće. Koža im je tvrđa od čizama đona - nek ih jede paklena sotona." U MIĆE je režim pogan - sad je opet pod strininim nogam, ma neka ga netko stoji, neće dugo ljudi moji.

Dan je izborni već kraju - birališta već se zatvaraju. Sve to ima svoje, glasovi se broje. Kad je stigla depeša iz grada da HDZ opet vlada,strina se je protresla pa viče: "Što je ovo TOMA stožernice?" Obavjest je strina dobila u trenu - pokrali je na terenu. Njena stranka u vodstvu je bila, svi su zato znali a 30 joj glasova fali. Partizani svim mastima primazani kad su glasove brojili 30 sebi prisvojili.

Badava je strina mudra,hrabra i pribrana žena - na kraju je pokradena. Ucviljena rastrešena ali je mudro prevarena. Hodala je,tumačila i lijevo i desno krilo ali uzalud sve je bilo. Izborni su rezultati loši - starije je jaje od kokoši, starija je od prirode pameti,e ajde se svega sjeti. Tko će s đavlom tikve sadit s politikom posa radit - proždrit će ga kao zvijer, politika nije fer.

MATE viče: "Lolo valja ovo kolo." Eh da je izbor malenog ti zeca svaka 3 miseca, vidili bi strinu milu, pala bi na cilu. Trčala bi kao navijena,grišila bi premorena. Ljutila se svako 3 miseca dana na podmuklog partizana. Pitala se i klela u bradu zašto kradu u Ljubuškom gradu, kad će svanut ta poštena zora,istina se reći mora.Kazni Bože da ne bude svitu žao onog tko je strini glasove pokrao.

Ostalo je da zaključak pečem još i ovo o strini da rečem, još da kaže ova bijela knjiga odkud strina u stranci iz Širokog Briga. Ima tamo i kćerku i zeta,to je Božija srića, zet joj radi u Lijanovića, pa zbog ti stvari mora pobjedu da ostvari. I umalo u bobu Općinu stavila na probu. Da je nisu krali svi bi sebe zajebali, a strina je takva, politički jaka, ekonomski zrela i PONOS NAŠEG SELA!

Objavi komentar

0 Primjedbe