Vukojević: Postao sam direktor zadruge zato što nitko drugi to nije htio

U polju gdje raste rani krumpir, jedan od najprepoznatljivijih proizvoda hercegovačkog kraja, zatekli smo Dubravka Vukojevića, direktora poljoprivredne zadruge Plodovi zemlje.

„Ja sam postao direktor zato što nitko drugi to nije htio”, uz osmijeh nam govori Dubravko.

On je i jedan od 180 proizvođača ove zadruge koji se bavi uzgojem ljubuškog ranog krumpira, poznatog po prispijeću početkom svibnja, najmanje mjesec dana prije ostalih vrsta krumpira.

Zadruga je prije dvije godine postala dijelom programa EU ProLocal, koji financira Europska unija i njemačka Vlada, a implementira GIZ. Ovaj program im je pružio tehničku podršku kojom je značajno razvijen kapacitet zadruge za uvođenje standarda GlobalG.A.P. – jedinstvenog standarda za certifikaciju poljoprivrednih proizvoda u svijetu, zlatne reference dobre poljoprivredne prakse.

Brendiranje je, međutim, ključni „stepenik” koji im je EU ProLocal pomogao svladati. Kako kaže Dubravko, „ambalaža privlači, a kvalitet zadržava potrošača. Skinite etiketu sa flaše Coca-Cole i nitko je neće prepoznati.”

Dizajn ambalaže za rani ljubuški krumpir prikazuje sunce, kamen i crvenu zemlju.

„Iskreno se nadamo da će se ovaj proizvod, koji je sada upakovan u obilježja naše voljene Hercegovine, ubrzo naći na trpezama širom Europe”, dodao je Vukojević.

Biorazgradiva ambalaža unikatnog dizajna ovog visokokvalitetnog autohtonog proizvoda službeno je predstavljena na manifestaciji pod nazivom „Dani mladog krumpira – Ljubuški Rani”, nedavno održanoj u Ljubuškom.

Ovom prilikom razgovarali smo o saradnji sa EU ProLocal programom i postignutim rezultatima sa Ivanom Jelčićem, direktorom Razvojne agencije Zapadnohercegovačke županije – HERAG.

„Mi već dugi niz godina surađujemo sa zadrugom ‘Plodovi zemlje’. Grant koji je naša agencija dobila u okviru EU ProLocal programa za razvoj malih i srednjih preduzeća u lancu vrijednosti ljubuškog ranog krumpira, bila je prilika da tu suradnju unaprijedimo i postignemo konkretne rezultate, koji su danas i predstavljeni javnosti”, navodi Jelčić.

On se osvrnuo i na važan doprinos Programa pri izradi projektne dokumentacije i poslovnog plana za izgradnju sabirnog distributivnog centra na lokalitetu Bijače.

„Otvaranje centra bilo bi od velikog značaja za jačanje i unapređenje poslovanja Zadruge jer bi omogućio samostalan nastup i jaču pregovaračku poziciju zadruge, drugim riječima bržu i profitabilniju prodaju proizvedenog povrća općenito bez prekupaca,” zaključio je Jelčić.

Primjedbe

  1. Prdenje sve se proda na pijaci

    OdgovoriIzbriši
  2. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
  3. Portal uvlaciguzanski

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Komentari koji sadrže uvredljive, klevetničke i diskriminirajuće sadržaje bit će uklonjeni.